FRAMED//UNFRAMED: У Києві відкривається виставка художника з окупованої Нової Каховки

Наприкінці березня на DTF Magazine вийшло інтерв’ю з художником Максимом Кільдеровим, який тоді жив на окупованій росією території. Художник розповідав, що має надію на відкриття своєї першої персональної виставки в Києві влітку. Експозиція FRAMED//UNFRAMED відкриється раніше — 28 травня, на день Києва, у галереї мистецтв «Лавра». Розповідаємо докладніше, як Кільдеров вивіз роботи із Нової Каховки, зробив виставку за 25 днів і яку концепцію обрав 

FRAMED: Виїзд з окупованої Нової Каховки

Максим виїхав з Нової Каховки у квітні (історію його виїзду можна прочитати тут і тут) з причин безпеки: «Якби я залишився в Новій Каховці, то як художник зміг би тільки мовчати. А якщо став би говорити, то це би поставило під загрозу мою безпеку, тому що вже багато кого “на підвал відправили”».

Інша причина — це внутрішня цензура художника, яка розвивається під час життя в окупації. «Коли я там малював, то розумів, що малюю вже так, щоб міг безпечно ці роботи вивезти і розпаковувати, якщо попросять — щоб не було ніяких тегів антирусні та інше», — каже Максим.

У Новій Каховці Кільдеров з другом створили організацію Humanity, і допомагав місцевим продуктами харчування. Вони це робили за рахунок донатів, проте з часом їх стало менше. Тому зараз, коли він виїхав і може працювати, до кінця війни 50% від продажів робіт буде перераховувати організації.

UNFRAMED: Художник на території вільної України

Художнику вдалося вивезти кілька робіт з Нової Каховки, в тому числі і великий холст п’ять на два метри, над яким він працював з початку війни. Він планує вивезти ще декілька робіт.

«Сьогодні я запустив операцію по вивозу ще декількох робіт, які я готував під минулу концепцію (тоді виставка мала відбутися 1 червня — прим. DTF Magazine). Я знаю людей, які будуть намагатися виїхати з регіону. Але зараз там дуже складно виїхати, люди стоять по 3-4 дні в черзі, вже були й обстріли, — каже він. — Можливо, вдасться отримати в останній день ці роботи, але якщо ні — то я внесу зміни в експозицію постфактум, тому що роботи, на мій погляд, дійсно хороші».

Максим з Нової Каховки переїхав в Вінницю, а в Києві працює над підготовкою до виставки. «25 днів нон-стоп марафону — ось такий термін у мене був», — каже він.

Концепція виставки FRAMED//UNFRAMED

Назва виставки відсилає до життя в рамках, тобто в окупації, і життя без рамок, у вільній Україні. На цьому конфлікті і побудована ідея експозиції.

«Ця назва напряму перегукується з концепцією виставки, — каже Максим. — FRAMED — це історія про окупацію, коли ти перебуваєш в рамках. Може здатися, що тут тихо і спокійно, адже ракети не літять, ніхто не стріляє. Але при цьому безпека тут ілюзорна, тому що в тебе зав’язаний язик».

За словами Кільдерова, UNFRAMED символізує вільну Україну. «Ти відчуваєш свободу, у тебе є крила, проте ти не знаходишся тут у безпеці, — продовжує художник. — Коли я виїхав у вільну Україну, то в мене з’явилась можливість працювати над роботами в рамах, тому що я можу їх спокійно перевозити — це UNFRAMED.

Паралельно з його виставкою, у галереї, що розташована поряд з галереєю «Лавра», Mironova Gallery, 28 травня відкриється експозиція іншої художниці — Наталії Корф-Іванюк: вона працює з мотивами Високого Відродження. Дві виставки об’єднує тема війни, проте Максим розповідає у своїх роботах про окупацію, а Наталія — про життя під обстрілами на території вільної України.

Коли: 28 травня — 28 червня

Де: Галерея мистецтв «Лавра», вул. Лаврська, 1

Подія у Facebook

Максим Кільдеров займається мистецтвом з 2019 року. У 2021 році він співпрацював з GogolFest, розмалював сім вагонів поїзду, скульптуру-голову Гоголя, що стоїть на вокзалі в Києві, а також різні локації фестивалю у Дніпрі та Херсоні. Також він розписує каліграфією одяг: такі мистецькі акції проходили на Київській бієнале, у Херсоні — на персональній виставці та на арт-фестивалі «Міцелій».

«Найпрекрасніше полотно — це ворожий БМП»: Художник Максим Кільдеров про мистецтво в окупованому місті

Дизайн партнер — crevv.com
Разработка сайта — DTF Magazine/don't Take Fake