Київський тиждень критики оголосив першу секцію програми

Сьомий Київський тиждень критики, що відбудеться з 12 до 18 жовтня, представив першу секцію цьогорічної програми — ретроспективу українського кіно 1928-1992 років «Жіноча роль». Її проведуть спільно з Довженко-Центром й присвятять знаковим українським акторкам різних епох

Також команда фестивалю представила постер цьогорічної події. Його головною героїнею стала кіноакторка Анна Стен (1908-1993) — уродженка Києва, популярна в 1920-1930-х роках у СРСР, Європі та США. Її часто називають першою голлівудською акторкою українського походження.

Свою першу головну роль Стен виконала в фільмі Бориса Барнета «Дівчина з коробкою» (1927), який показували не лише в СРСР, але й у Європі та США. Другою її роботою стала головна роль в драмі Федора Оцепа «Земля в полоні» (1927). До Голлівуду акторка переїхала у 1933 році.

Що покажуть в межах «Жіночої ролі:

«Джальма» (1928)

Один із небагатьох фільмів Всеукраїнського фотокіноуправління (ВУФКУ), у якому головна роль була довірена жінці. 19-річна акторка Лідія Островська-Кордюм зіграла чеченську жінку, яка після війни на Кавказі потрапляє зі своїм коханим в його рідне село в Україні, де стикається з ворожістю місцевих до «нехристиянської душі». Зняв картину режисер Арнольд Кордюм.

«Прометей» (1935)

Вільне переосмислення творчості та біографії Тараса Шевченка від режисера та скульптора Івана Кавалерідзе. У центрі сюжету — сільський хлопець Івась. Його мобілізують на Кавказ, а його дівчина опиняється в борделі. Після повернення юнак підіймає повстання. Одну з ролей у фільмі — господарки борделю — зіграла Наталія Ужвій. На екрані вона встигла дебютувати ще в період німого кіно, грала в перших звукових фільмах 1930-х, а світову славу здобула в 1940-х.

«Квітка на камені» (1962)

Оповідь про кохання у невеликому шахтарському містечку, яке будують у донецькому степу. Одну з ролей виконувала талановита молода акторка Інна Бурдученко, якій пророкували велике майбутнє в кіно. Проте під час фільмування вона загинула на знімальному майданчику, виконуючи вказівки режисера раз по раз перезнімати дубль, де акторка мала входити до охопленого полум’ям будинку. Режисер Анатолій Слісаренко після цього був заарештований, а фільм дознімав і переробляв Сергій Параджанов («Тіні забутих предків», «Колір гранату»).

«Вечір на Івана Купала» (1968)

Стрічка Юрія Іллєнка («Білий птах з чорною ознакою», «Молитва за гетьмана Мазепу»), натхнена творчістю Миколи Гоголя. Головний герой — юнак, який укладає угоду з нечистою силою заради свого кохання.Головну жіночу роль зіграла Лариса Кадочникова, яка на той час уже прославилася грою у фільмі «Тіні забутих предків».

«Лісова пісня. Мавка» (1981)

Ще одна робота Іллєнка, екранізація знаменитої драми-феєрії Лесі Українки. Мавку в картині втілила акторка Людмила Єфименко, чий образ став важливим переосмисленням канонічної героїні. У 80-х вона зіграла ще у двох знакових українських стрічках — «Легенда про княгиню Ольгу» та «Лебедине озеро. Зона», ставши таким чином важливим уособленням переломного десятиріччя вітчизняного кіно.

«Голос трави» (1992)

Містична драма режисерки Наталі Мотузко за мотивами оповідань письменника-шістдесятника Валерія Шевчука. Головна героїня — молода чарівниця, яка переймає знання у старої чаклунки.

Картина знайомить глядачів одночасно з двома знаковими акторками: тоді ще початківицею Ольгою Сумською та Раїсою Недашківською. Фільм, зокрема, отримав схвальні відгуки на Берлінському кінофестивалі, де відбулася світова прем’єра.

Київський тиждень критики — міжнародний фестиваль арткіно, кураторами якого виступають українські кінокритики й кінокритикині: співзасновниця Спілки кінокритиків України, критикиня, редакторка Дарія Бадьйор, кінознавець і режисер, керівник науково-програмного відділу Довженко-Центру Станіслав Битюцький, колумніст і автор видань LB.ua й DTF Magazine Сергій Ксаверов і кінокритикиня, кураторка кінозалу в онлайн-кінотеатрі SWEET.TV Анна Дацюк.

Програма Київського тижня критики міститиме кілька секцій: окрім програми «Жіноча роль» покажуть міжнародну програму з гітами головних світових кінофестивалів, тематичну ретроспективу культової кінокласики та програму «Фокус» — добірка нових картин з України та іншої фокусної країни, сформована селективною комісією кінокритиків обох країн.

Продаж фестивальних абонементів розпочнеться у вересні.

Дизайн — crevv.com
Розробка — Mixis