6 фільмів з Венеції, які точно покажуть в Україні. І ще 6, на які ми чекаємо

Фільми з головних кінофестивалів світу не завжди дістаються до українських кінотеатрів — навіть якщо це найобговорюваніші хіти чи лауреати. Каннського переможця «Титан» точно покажуть в Україні, а ось з головним фільмом Венеційського кінофестивалю, який закінчився 11 вересня, — поки невідомо.

Тим не менше, ось шість фільмів, які випустять в кіно, і ще шість, які варто показати в прокаті

Скоро в кіно


«Дюна» / Dune

реж. Дені Вільнев

Про що: Перша частина саги про родину Атрідів розгортається на піщаній планеті Аракіс. Головний герой Пол (Тімоті Шаламе) вирушає в небезпечну подорож, щоб врятувати майбутнє свого народу. На його очах розпочинається битва за пряність — речовину, що здатна по-новому розкрити потенціал людства.

Чому варто подивитися: Найгучніший блокбастер року зібрав разом Тімоті Шаламе, Зендею, Оскара Айзека, Хав’єра Бардема та Джоша Броліна. І хоча критики не одностайні у відгуках на фільм, називаючи кіно довгою підводкою до сиквелу, якого немає, інакше до великого роману підступитися не можна. Дені Вільнев називає стрічку своїм найамбітнішим проєктом, а першу частину — «закускою перед основною стравою».

Дата прокату: 16 вересня

«Минулої ночі в Сохо» / Last night in Soho

реж. Едгар Райт

Про що: Елоїза мріє стати дизайнеркою. У містичний спосіб вона потрапляє в Лондон 1960-х у тіло свого ідола — співачки Сенді, але світ її мрій згодом перетворюється на те, чого вона від нього не чекала.

Чому варто подивитися: Едгар Райт переходить з комедії («Скотт Пілігрим проти всіх», «Круті фараони») у горор, і принаймні критикам це подобається. Режисера надихнули фільми жахів «А тепер не дивися» Ніколаса Роуґа та «Відраза» Романа Полянського, а на головні ролі він запросив Аню Тейлор-Джой («Хід королеви»), Метта Сміта («Доктор Хто») і Томасін Мак-Кензі («Кролик Джоджо»).

Дата прокату: 28 жовтня

«Геловін вбиває» / Halloween Kills

реж. Девід Гордон Грін

Про що: Другий фільм з нової трилогії про маніяка Майкла Маєрса починається там, де завершився попередній («Геловін», 2018). Жертва психопата Лорі Строуд разом з дочкою та внучкою дізнаються про те, що вбивця все ж таки вижив після пожежі. І відтепер влаштовують на нього полювання, поки він їх не вбив.

Чому варто подивитися: Прем’єра голлівудського слешера на кінофестивалі класу А — рідкісний випадок. Критики пишуть, що сиквел має вдосталь референсів на оригінал Джона Карпентера, щоб задовольнити прихильників, і водночас показує ще більше вбивств. Тому це кіно скоріше для тих, хто чекає від франшизи фансервісу, ніж оригінальних сюжетних ходів.

Дата прокату: 21 жовтня

«Офіційний конкурс» / Official Competition

реж. Гастон Дюпра та Маріано Кон

Про що: 80-річний бізнесмен хоче залишити слід в історії культури. Він купує права на екранізацію книжки нобелівського лавреата, не читаючи її, і наймає режисерку (Пенелопа Крус), щоб та перенесла роман на великий екран. Утім, у неї на це кіно зовсім інші плани. Виробництво фільму режисерка робить випробуванням для всієї знімальної групи.

Чому варто подивитися: Серед жорстокого фестивального артгаузу «Офіційний конкурс» здається чи не найсвітлішою комедією. Indiewire пише, що Дюпра та Кон («Сусід», «Почесний громадянин») зняли своє найбільш глядацьке кіно. І з цим важко не погодитися, адже головні ролі грають Пенелопа Крус та Антоніо Бандерас.

Дата: осінь 2021 року

«Холодний розрахунок» / The Card Counter

реж. Пол Шредер

Про що: Гравець у покер і колишній військовий Вільям (Оскар Айзек) намагається не привертати до себе уваги. Проте знайомство з двома чоловіками нагадують йому про неприємне минуле. Тепер він уже не може зберігати ту ж холодну витримку, що й раніше.

Чому варто подивитися: The Hollywood Reporter порівнюють акторську гру Оскара Айзека з Аль Пачіно в «Хрещеному батьку», а Little White Lies знаходять паралелі з найвідомішим фільмом Пола Шредера «Таксист». В одному з епізодів у грі в покер опонентом головного героя став персонаж з України.

Дата прокату: 23 вересня

«Остання дуель» / The last duel

реж. Рідлі Скотт

Про що: У Парижі 1386 року відбувся останній судовий поєдинок між двома лицарями. Один вважав, що його дружину зґвалтували, а інший — заперечував слова дуелянта. Стрічка Рідлі Скотта — спроба подивитися на події трьома різними поглядами: двох лицарів і жінки, що стала між ними.

Чому варто подивитися: Бен Аффлек і Метт Деймон вперше об’єднують зусилля над спільним сценарієм з часів оскароносного «Розумника Вілла Гантінґа». До співпраці долучилася Ніколь Голофсенер («Чи зможете ви мені пробачити?»). Крім Аффлека та Деймона, у фільмі зіграли Джоді Кромер («Вбиваючи Єву») та Адам Драйвер («Будинок Гуччі», «Аннет»).

Дата прокату: 14 жовтня

Що варто взяти в прокат


«Подія» / L’événement

реж. Одрі Діван

Про що: Франція, 1963 рік. Анна — молода студентка, яка незаплановано вагітніє. Поки не почалися її випускні екзамени, вона вирішує піти на аборт, який у ті часи вважали незаконним. І за цей вчинок Анна може потрапити до в’язниці.

Чому варто подивитися: Як і переможець Каннського кінофестивалю «Титан», «Подія» — це кіно про жінку, що намагається в соромі приховати свою вагітність. Фільм Одрі Діван отримав головну нагороду фестивалю — «Золотого лева». Це може підняти її шанси на «Оскарі», але в національному відборі їй, імовірно, доведеться боротися саме з «Титаном» Джулії Дюкорно.


«Спенсер» / Spencer

реж. Пабло Ларрейн

Про що: Події відбуваються протягом трьох днів на Різдво в Сандрингемському палаці. Крістен Стюарт грає принцесу Діану, що страждає від нещасливого життя з принцом Чарльзом. У цей період вона вирішує розлучитися.

Чому варто подивитися: Після прем’єри Variety заговорили про ймовірність першої номінації на «Оскар» для Стюарт, а The Hollywood Reporter називає її акторську гру найкращою з часів «Персонального покупця». Режисер Пабло Ларрейн («Джекі») покликав для написання саундтреку Джонні Ґрінвуда з Radiohead.


«Паралельні матері» / Madres paralelas

реж. Педро Альмодовар

Про що: Дві матері потрапляють у пологовий будинок. Кожна завагітніла випадково і не має підтримки від батька дитини. Джаніс сповнена ентузіазму, а Ана налякана непевним майбутнім. Їхнє знайомство в палаті змінить та ускладнить життя обох.

Чому варто подивитися: Педро Альмодовар не раз зарікався покинути професію режисера, але знову повертається з мелодрамою після прем’єри переднього фільму у Венеції. У його фільмографії Пенелопа Крус втретє взяла на себе роль матері й цього разу отримала нагороду за найкращу роль. З 20 рецензій стрічка досі тримає рейтинг 100% на Rotten tomatoes.


«Отвір» / Il Buco

реж. Мікеланджело Фраммартіно

Про що: Професійний спелеолог приїздить на північ Італії, щоб спуститися в 700-метрову печеру. Зверху печери ходить пастух, чиє самотнє життя тісно переплітається з долями в глибині печери.

Чому варто подивитися: «Отвір» — це суміш ігрового й документального кіно, яке режисер придумав ще 14 років тому. Тоді мер італійського села відвів його до великої діри в землі й кинув туди камінь. Жодного звуку від зіткнення з дном вони не почули, але у Фраммартіно виникла сильна емоція, яку він перетворив на аудіовізуальний досвід під назвою «Отвір».


Інший світ / Un autre monde

реж. Стефан Брізе

Про що: Філіп працює менеджером у великій компанії, але не почувається щасливим. Робота знищила його шлюб, а завдання від босів все більше схожі на функції виконавчого директора. Філіп боїться зізнатися у втомі перед керівниками компанії.

Чому варто подивитися: Брізе зняв кіно про вигорання на менеджерських посадах — актуальну тему не лише у Франції, а й у всьому світі. У режисерському коментарі він розповідав, що зізнання в слабкості перетворилося на табу в розмовах між колегами. Щоб якнайкраще проілюструвати цю проблему, режисер звернувся до улюбленого актора Венсана Ліндона, якому цього року пощастило з’явитися в каннському хіті «Титан».


«Захід сонця» / Sundown

реж. Мішель Франко

Про що: Тім Рот і Шарлотта Ґенсбург грають подружню пару, що приїздить в Акапулько, але їхній відпочинок порушує звістка про смерть родички. Відпустка перетворюється на хаос, у якому чоловік хоче відділитися від родини.

Чому варто подивитися: Попередній фільм Мішеля Франко «Новий порядок» теж показували у Венеції, а згодом і на Київському тижні критики. Англомовний дебют режисера досліджує джерела насилля в рідному для нього Акапулько й, за інформацією Indiewire, критикує соціальну нерівність очима багатих. Variety кажуть, що кіно стане тестом Роршаха, адже ніякі дві людини не побачать фільм однаково.



Підписуйтесь на DTF Magazine в Facebook, Instagram, Twitter та Telegram

Юрій Самусенко